Hiss å diss

Hej!
Jag slänger in en Hiss å Diss innan ja drar till skolan.


DAGENS HISS ÄR.......


Western sadlar
Jag tycker att dom är super bra sköna att rida i inte för de mästa men så är de ju med alla sadlar. Man får väldigt bra kontakt med hästen och kan nypa åt med benen lätt. Westernsadlar fördelar även trycker på hästens rygg mycke bättre än en hopp/dressyr sadel. Fast de är ju då under förutsättningarna att sadeln passar hästen annars kan de bli väldigt fel.


DAGENS DISS ÄR........



Kandar
Jag har aldrig förstått mej på varför man ska krongla och ha 2 bett i munnen när de igentligen inte ens finns plats för 1. de måste vara väldigt jobbigt för hästen och göra hyfsat ont i munnen att ha 2 bett och dessutom ser dom väldigt skarpa ut. Vissa kanske behöver lite starkare bett, men jag tror p¨å att rider man bara hästen rätt kan man ha ett jätte snällt bett eller vara utan.:)


puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0